Transilvanya Tur Rotası ve Öneriler

12 Eki 2017
Paylaş

11-20 Ağusto 2017 tarihleri arasında Romanya’nın Transilvanya Bölgesi’ni keşfe çıkmıştık. Bu seyahatle ilgili en hayati konuların başında rotamız nasıldı ve ne kadar harcadık geliyor. Maliyetler nasıl, ne kadar bütçe gerekli tüm bilgileri Bütçe yazımızda bulabilirsiniz. Yazı için lütfen tıklayın. Bu yazımda ise diğer önemli konu olan rotaya değineceğim.

10 günlük Transilvanya turumuzda yaklaşık 1.000 km yol yapmışız. Cluj – Turda – Sibiel – Sibiu – Curtea de Argeş – Bran – Sinaia – Rasnov – Braşov – Viscri – Sighişoara ve birçok irili ufaklı köy rotamızdaydı.

Ağustos ayı çok sıcak bir ay. Biz de bunu gittiğimizde deneyimlemiş olduk. Bu nedenle Bükreş’i son dakika rotadan çıkardık onun yerine serin köyleri ekledik rotaya. Eğer vaktimiz olsaydı ya da bebekle gezmiyor olsaydık Transilvanya rotamıza kuzeydeki MARAMUREŞ köylerini katmak çooook isterdik. Geleneksel Romanya kültürünü görebileceğiniz çok güzel bir bölge burası.

Şimdi gelelim bizim rotaya:

11 Ağustos 2017 (1. Gün) Biz Münih’ten Cluj’a uçtuk. Türkiye’den bildiğim kadarıyla hem Cluj’a hem de Bükreş’e bağlantı var. Ayrıca Sibiu’da havalimanı var. Cluj’da kiraladığımız aracı teslim alıp o gece Cluj’da dinlendik ve ertesi gün tura başladık. Bence, eğer Cluj’a uçmayacaksanız rotanın içine Cluj’u almanıza gerek yok.

12 Ağustos 2017 (2.gün) Hedefte ilk olarak Turda Salina Tuz Madenleri vardı. Turda Salina Tuz Madeni ”Dünyanın yeraltındaki en güzel, tüm dünya genelinde de en güzel 22. yeri” seçilmiş. (İnternet sitesi için lütfen tıklayın). Burayı gezmek çok istiyorduk ancak bebekle yeraltına inmek, özellikle de tuz içeren yoğun havayı bebeklerin içine çekmesi tavsiye edilmediği için önüne kadar gittiğimiz halde içine girmedik. Buraya girmek isteyenler yazın bile olsa yanınıza kalın kıyafetler alın. Yerin altı oldukça soğukmuş.

Biz Turda’da şöyle bir gezip ver elini güzeller güzeli Sibiel Köyü dedik. Akşama doğru bu köye ulaşmıştık. Sibiel Köyü oldukça şirin, güzel bir köy. İmkanınız varsa bu köyü rotanızın içine almanızı tavsiye ederim. Sibiel Köyü’nde 2 gece kaldık. Aslında ilk planda burada 1 gece kalıp ertesi gün Sibiu ya da Transfagaraşan Yolu’na başlayacağımız Cartişoara’da konaklamak vardı. Ancak önceden pansiyon ayarlamadığımız için ve bizim bulunduğumuz hafta Romanya’da da tatil olunca pansiyon fiyatları fırlamıştı. Biz de Sibiu Köyü’nde kalıp ertesi gün Sibiel’e gidip-geldik.

Sibiu Köyü

13 Ağustos 2017 (3.Gün): Önce açık hava müzesi olan ”ASTRA” yı ziyaret ettik (Sibiel – ASTRA 23km) Vaktiniz varsa, burayı gezebilirsiniz. Orman içinde yürüyüp eskiden Romanya’da insanlar hangi evlerde kalıyormuş, hayatları nasılmış keşfedebilirsiniz. Alanda bir de göl var. 2 saatlik bir aktivite. Bebekli, çocuklu aileler için önerebileceğim bir aktivite.

ASTRA açık hava müzesi

Sonrasında 2007 yılının kültür başkenti Sibiu vardı.  Sibiu şehrini muhakkak ama muhakkak rotanıza ekleyin. Çok güzel, tarihi dokusu bozulmadan günümüze kadar taşınmış bir şehir. Gece yine Sibiu Köyü’nde kaldık.

Sibiu

14 Ağustos 2017 (4.Gün): Bugün büyük gün. Planda Transfagaraşan Yolu vardı. Trasfagaraşan bizim Transilvanya tatilimizin çıkış noktasıydı. Bu yolu görebilmek için aldık bütün yolu diyebilirim. Peki nedir Transfagaraşan? Dünya’nın en iyi yol listelerinde ilk 10’da. Hatta Top Gear tarafından Dünya’nın EN İYİ YOLU seçilmiş. Burası VİRAJLARIN adeta EFENDİSİ (Kaç virajdan geçtik inanın biz de bilmiyoruz). 2.034 metre yüksekliğe ulaşan 90km’lik gözlere şenlik bir yol burası. Gittik gördük, gerçekten de görülmeye değermiş.

Transilvanya

Tranfagaraşan

Gece ise yolun sonunda yer alan Curtea de Argeş Köyü’nde kaldık. Bence bu köy yorucu Transfagaraşan Yolu sonrası konaklamak için bire-bir. Tavsiyem yol öncesi Cartişoara’da kalmanız. Yol sonrası ise Curtea de Argeş’te.

15 Ağustos 2017 (5.Gün): Öğleye doğru köy yollarından geze geze güzel manzara fotoğrafları çeke çeke önce Kont Drakula’nın yaşadığına inanılan kalenin yer aldığı BRAN şehrine gittik. Romanya Drakula ile adeta bütünleşmiş bir ülke. Hatta ülkede bu kadar çok sarımsak yenmesini biz buna bile bağladık :) Drakula hikayesi sayesinde günümüz Romanya’sının turizmine de ciddi katkı sağlanıyor. Kont Drakula’nın resmini heryerde görmek mümkün. Bran şehri de Drakula ile adeta bütünleşmiş. Bran şehrindeki kalenin Drakula’nın kalesi olduğu iddiası var. Ancak bu bilgi sadece bir rivayet. Rivayet bile olsa tüm turistler Bran Kalesi’ni görmeye pek bir meraklı.

Bran sonrası ise hedefte Kış/doğa sporları cenneti SİNAİA vardı. Burada 2 gece kaldık ve biraz da olsa dinlenme fırsatı bulduk.

16 Ağustos 2017 (6. Gün): Bugünün programında ise ünlü Peleş ve Pelişör Kalesi vardı. Peleş Kalesiorman içinde güzel bir vadiye, Romanya’nın ilk kralı Carol tarafından yazlık kale olarak inşaa ettirilmiş. Duvarları orijinal Gustav Klimt tabloları ile süslü olan bu kalede birçok gizli kapı ve geçitler var. Diktatörlüğün yaşandığı Çavuşesku döneminde ise kalenin 160 odası ülkenin önde gelen komünistlerinin ve dünyanın her yerinden önemli devlet adamlarının ağırlandığı bir yere dönüşmüş adeta ve Nixon’dan Ford’a, Gaddafi’den Arafat’a kadar birçok ünlü isim burada ağırlanmış.

Peleş Kalesi

17 Ağustos 2017 (7.Gün): Sinai’dan yola çıkıp önce küçük Rasnov’u gezdik.

RASNOV

Öğleye doğru ise güzeller güzeli Braşov’a vardık. Braşov Romanya’nın Bükreş’ten sonra en büyük şehri. Osmanlılardan bölgeyi korumak için zamanın Macar İmparatoru Almanlardan yardım ister. Onlar da gelirler ve Braşov’u kurarlar. Bu da 13. yüzyıla denk gelir. Özellikle büyük meydanı görünce buraya Alman eli değmiş diyor insan. Münih’in Marienplatz’ı adeta. Alçak ve rengarenk evler, arnavut kaldırımları tam gezmelik. Romanya seyahatinde Braşov atlanılmamalı kesinlikle.

Braşov

Gece ise konaklamak için ver elini Viscri Köyü dedik.

18 Ağustos 2017 (8.Gün): 1 gece önce gece karanlığında vardığımız Viscri Köyü’nü keşfe çıktık. Prens Charles’ın Viscri Köyü hayranı olduğunu Romanya gezimiz sırasında keşfettik biz de. Hatta burada bir evi bile varmış. Bu ev konuk evi olarak işletiliyormuş. Bu köyün doğal hayatının bozulmadan kalması için de destek oluyormuş kendisi. Biz de o nedenle şirin bir köy evinde konakladık. Sabah horoz, tavuk sesleriyle uyanmak pek bi güzel oldu. Köy gerçekten doğallığını yitirmemiş şirin bir yer. Bu köyü özel yapan başka bir ayrıntı ise Orta Çağ’dan günümüze kadar bozulmadan kalması. Ama daha önemli bir sebep de bu köyde 1185 yılından kalma UNESCO Dünya Kültür Miras Listesi’nde yer alan ”KİLİSE”. Kiliseyi gezerken etkilenmedim değil. Kiliseden manzara ise ayı bir güzel. Ama bu köyü unutulmazlarımız alacak sebep bizim için başkaydı: Bu köye özel ”EKMEĞİ”. Odun fırınlarında üstü yanana kadar pişen ekmeğin yanık kısımları temizlendikten sonra ortaya acayip lezzetli bir şey çıkıyor. Transilvanya turunda Viscri atlanmamalıydı. Biz de atlamadık.

Viscri

Öğleden sonra ise son durak Sighişoara’ya doğru yola çıktık.

19-20 Ağustos 2017 (9 ve 10. gün): Son 2 gecemizi güzeller güzeli Sighişoara’da geçirdik. Burası Drakula ‘nın yani Vlad Tepeş’in doğduğu ve hayatının bir kısmını geçirdiği şehir. Bu güzel şehir Ortaçağ’da kurulmuş ve günümüze kadar korunarak gelmiş. UNESCO Dünya Miras Listesindeki şehir Transilvanya seyahatimiz sırasında bizim favori yerimiz oldu. Tarihi şehir kale surlarıyla çevrili. Bilin bakalım o kale ne için yapılmış. Tabii ki Osmanlı akınlarından korunmak için. Kaleden görünen manzara ise ayrı bir güzel. Rengarenk sokakları, arnavut kaldırımları, şirin cafeleriyle gezmesi çok renkli ve bir o kadar eğlenceli.

Sighişoara

Off the Road on the Track 10 gun bounce Transilvanya yollarındaydı.