11 Günlük FAS ROTAMIZ

21 Şub 2016
Paylaş

2016 yılının ilk çeyreğinde 26 Mart – 05 Nisan tarihleri arasında FAS’ı keşfe çıkıyoruz. Heyecan dorukta. Son 2 haftadır rota üzerinde çalışıyordum. Sonunda rota hemen hemen tüm hatlarıyla ortaya çıktı. Tabii ki gittiğimizde oradaki atmosfere, şartlara göre değişiklikler yapabiliriz. Şimdi, FAS’ta nereleri keşfetmek istiyoruz, neler yapmak istiyoruz diye sorarsanız, işte cevabım…

FAS’ın güzel şehirleri Marrakeş, FES, Rabat ve Casablanca‘yı tabii ki FAS’a gelen her turist gibi es geçmeyi düşünmüyoruz. (Seyahat sonrası bir ekleme: Bence Rabat ve Casablanca’ya eğer yolunuzun üzerindeyseler zaman ayırın. Aksi takdirde bu iki şehri görmek için rotanızı değiştirmenize gerek yok. Rabat, Okyanus kıyısında bir şehir olduğu için birkaç saat zaman geçirmek adına güzel bir şehir. Ancak Casablanca’dan ben çok fazla hoşlanmadım. Dünya’nın 3. büyük camisi dışında görülebilecek çok fazla şey olduğunu düşünmüyorum.) Bir de güzeller güzeli mavi şehir Chefchaouen‘i de gezi rotamıza ekledik. Hatta orada bir gece kalacağız. Şehir turlarıyla Kuzey Afrika’nın incisi FAS’ın şehir kültürünü, yemeklerini, renkli sokaklarını, pazarlarını keşfetmeyi amaçlıyoruz.

Ancak bence FAS bu kadarıyla sınırlı değil. Atlas Dağları’nı keşfetmeden olmaz dedik. Bize yakışan dağların kokusunu içimize çekmek, BERBERİ dağ köylerini keşfetmek olacaktır. Hatta ve hatta o güzelim gorge’ları keşfetmemiz gerekir ki sanırım rotamızda beni en çok heyecanlandıran kısım burası (Harita üzerinde B – F arası bölge)

Dağların kokusunu içimize çektikten sonra çöl kısmı başlıyor. Geçen sene Ürdün’de çöl deneyimi yaşayınca acaba FAS’ta çöl kısmını yapmasak mı diye düşünürken fark ettim ki ERG CHEBBI bambaşka. Burası olmazsa FAS tam olmuş olmaz dedik. AFRİKA’nın SAHRA ÇÖLÜ‘nün en önemli bölgelerinden biri ERG CHEBBİ’de, sonsuzluk hissini yaşamak için 2 gece kalacağız. Erg Chebbi’de çöl çadırlarında kalmayı planlıyoruz. Ben gün doğumlarını çok severim. Çölde gün doğumu yaşamak ise başka olacak eminim.

Kısacası, FAS gezimiz ”Şehir – Dağ – Çöl” üzerine kurulu olacak. BERBERİ kültürünü, FAS yemeklerini keşfetmek ve bir de bol bol fotoğraf çekmek için gün sayıyorum artık.

Aşağıda rotamızı bulabilirsiniz:

26 MartA (J) Noktası – yani rotamızın başlangıcı Marrakeş. Münih’ten direk Marrakeş’e uçacağız. Marrakeş’te 2 gece kalacağız.

28 MartB Noktası İmlil (Parc National de Toubkal). Burada bir günlük trekking yapacağız. Kuzey Afrika’nın en yüksek noktası Djebel Toubkal’a çıkışlar da buradan başlıyor. Ayrıca bu tur sayesinde dağlarda yaşayan Berberi Köyleri’ni de görme fırsatı yakalayacağız. (Geceleme İmlil)

29 Mart – B – D Noktaları arası – Bugünün highlightı yolun kendisi. Kasbah Yolu’nda ilerleyeceğiz. Bu yol Quarzazate üzerinden ilerleyecek. Quarzazate dünyaca ünlü film stüdyolarının olduğu yer. Yol üzerinde Arabistanlı Lawrence filminin çekildiği Ait Ben Haddou var. Ayrıca gül vadisi burada. Yaklaşık 5,5 saatlik bir yol üzerinden geceleyeceğimiz Baumalne du Dades’e varacağız. Dades Gorge’un keyfini çıkartmayı planlıyoruz.

30 Mart – E – F Noktaları – Sabah yaklaşık 1 saatlik araba yolculuğu sonrası Todhra Gorge’a varıyoruz. Burayı keşfettikten sonra çöl turuna başlayacağımız Merzouga’ya varacağız. Hedef, aksam güneş batmadan çöle varmak ki gün batımını yaşayabilelim. 2 gece Erg Chebbi’de gecelemeyi planlıyoruz.

01 Nisan – Merzouga’dan yola çıkıp Medilt, Ifran üzerinden Fes’e varıyoruz (G Noktası).  Güzel şehir FES’te 2 gece kalacağız. Bu sayede şehrin tüm sokaklarını keşfetmeyi planlıyoruz.

03 Nisan – Güzeller güzeli mavi şehir Chefchaouen için yola düşeceğiz ve bu güzel şehirde bir gece konaklayacağız.

04 Nisan – Rabat şehri üzerinden Casablanca‘ya varmayı planlıyoruz. Rabat’ı keşfetmek için muhakkak mola vereceğiz.

05 Nisan – Uçağımız akşam geç saatte olduğu için önce sabah Casablanca’yı keşfetmeyi planlıyoruz. Akşam üzeri ise artık hedef Marrakeş Uluslararası Havalimanı.

Eğer birkaç günümüz daha olsaydı nereyi görmek isterdik diye sorarsanız cevabım Essaouira olacak. Okyanus kıyısındaki bu güzel balıkçı şehrini görmek bu seferlik bize nasip olmayacak. Ama okuduğum kadarıyla görülmeye değer bir şehir. Eğer sizin vaktiniz olursa aklınızda bulunsun. Ekleyebilirsiniz burayı.

Bir de MEKNES ve Tanca var. Meknes şehri Rabat’tan çok uzak değil. Tanca ise FAS’ın kuzey ucu. Ancak biz mavi şehir Chefchaouen ve doğa kısmı için bir yerleri feda etmek zorundaydık. Tanca’ya kadar çıkmamaya karar verdik. Meknes’i de araya alıp programı çok sıkıştırmak istemedik. Göreceğimiz şehirlerle FAS şehir kültürünü anlayacağımızı, birazcık da olsa fikir sahibi olacağımızı düşünüyorum. Bu nedenle şehirlerin bir kısmını programdan çıkartarak dağ ve çöl kısımlarını ekledik ki ülkenin doğasını da keşfedebilelim.

Planımız Marrakeş’te araba kiralamak. Okuduğumuz kadarıyla araba ile yolculuk yapmakta bir sıkıntı, tehlike yok. Yolculuğumuz sırasında bize yardımcı olması için Michelin’in ayrıntılı FAS yol haritasını satın aldık. Ayrıca telefonlarımıza da ülkenin haritasını indirmeyi planlıyoruz.

FAS’ta iyi bir tren ağı olduğunu okuduk. Ayrıca şehirler arası çalışan taksiler de varmış Ancak biz bu sefer arabayla yolculuk edip, yolda canımız nerde isterse orda mola verelim istiyoruz.

Yanımıza yine çok küçük bir sırt çantası almayı planlıyoruz. İlerleyen günlerde sırt çantamız içinde neler olacak, bu bilgiyi de paylaşacağız.

FAS için en güzel zaman Mart-Nisan veya Eylül-Ekim ayları. Yazın çok sıcak olacağı için o dönemde ülkeyi keşfetmek sıkıntılı olur. Geçen sene Mart sonunda Ürdün’de benzer bir deneyim yaşamıştık. Mevsim olarak benzer olacağını düşünüyoruz. Ürdün’de, gündüzleri çok sıcak değildi. Ancak akşamları serindi. Tahminimiz yine bu yönde. O yüzden yanımıza muhakkak bizi sıcak tutacak birşeyler alacağız.

FAS için vize gerekmiyor. Şu anda ülkede sağlık alarmı yok. Terör olaylarından Ortadoğu’ya göre biraz daha uzak. Tabii ki herşey kısmet. Ama yine de bizim içimiz şu an için rahat.

FAS’taki tüm konaklamayı Booking.com sitesinden ayarladık. Hatta ERG CHEBBI’de kalacağımız çöldeki çadırı bile Booking.com adresinden rezerve ettik.

Heyecan dorukta. İçim kıpır kıpır. FAS’a gideceğimizi duyan arkadaşlardan FAS’ı bilen gören varsa bilgi aldık. Marrakeş’in çok turistik olacağını biz de tahmin ediyoruz. Hatta Marrakeş’te yemekler hayal kırıklığı bile yaratabilir. Buna hazırlıklıyız. Ancak dağlarda ve çölde geçireceğimiz kısım için çok ama çok umutluyuz. DAĞ insanı istese de çok turistik olamaz. Doğayı keşfetmek demek, ülkenin doğallığını, insanın doğallığını keşfetmek demektir. DOĞA bizi hiçbir yerde hayal kırıklığına uğratmadı.

Keşif sonrası tüm ayrıntılar blogda yerini alacak…

Off the Road On the Track FAS’ı keşfe çıkıyor…