Avusturya Alplerinde Kayak/Kış Tatili Önerisi: Ziller Tal

19 Mar 2019
Paylaş

Kayak/kış tatili için yönünüzü Avusturya Alplerine çevirdiniz ama nereye gitsek acaba diyorsanız doğru yerdesiniz. Bu yazımda size harika bir bölge tanıtacağım: Ziller Tal

Ziller Tal, kayak yapmak isteyenler ya da Alplerde karın/kışın tadını çıkartmak isteyen çocuklu/çocuksuz tüm aile/arkadaş seyahati için uygun bir bölge. Baharda dağ yürüyüşleri için ideal. Kışın her yer karla kaplanıp beyaza bürünüyor. Yani baharı ayrı, kışı ayrı güzel.

Ziller Tal nerede, buraya nasıl ulaşabilirsiniz?

Ziller Tal Almanya ile Avusturya sınırında. Münih’ten Avusturya’ya geçişte yer aldığı için Münih’ten buraya ulaşmak çok kolay. Münih’teki havalimanından Ziller Tal 175km mesafede. Ama isterseniz Salzburg’a uçup oradan da Ziller Tal bölgesine geçebilirsiniz. Salzburg havalimanından da 150km mesafede. Eğer Münih’ten gelecekseniz Avusturya otobanlarına girmeden buraya ulaşmak mümkün. Avrupa’da otobanlara ücret ödenmeyen tek ülke Almanya. Avusturya’da otoban kullanacaksanız otobana girmeden önce Vinyette (otoban bileti) almanız gerekiyor ve onu arabanın ön camına yapıştırmalısınız. Aksi takdirde kameralar anında otoban bileti olmayan araçları tespit edip cezayı posta ile gönderiyorlar. Navigasyonda otobanları kapatırsanız otobana girmeden Ziller Tal bölgesine kolaylıkla ve hemen hemen otobanla aynı sürede ulaşabilirsiniz.

Ziller Tal için araba kiralamak şart mı?

Araba ile tabii ki birçok yere çok kolay ulaşırsınız. Ancak araba kullanmak istemeyenler hemen üzülmesin. Alplerde hemen hemen her kayak bölgesinde insanlar toplu taşıma ile kayak pistlerine ulaşabiliyor. Hatta bazı oteller hemen kayak pistlerinin dibinde oluyor. Ama eğer gelmişken etrafı gezmek, daha çok yer görmek istiyorsanız bence ama araba kiralamalısınız.

Ziller Tal bölgesinde neler yapabilirsiniz?

Tabii ki Kayak! Bunun için iki pist önereceğim şimdi sizlere: Hochfügen ve
Hoch Ziller Tal

Her ikisi de oldukça güzel olan bu pistlerde tek ski-pass ile birinden diğerine geçiş yapmanız mümkün.

Hochfügen’de kayak pistleri hemen araba park yerlerinin oradan başladığı için kayak yapmak istemeyen olursa grupta, o kişi ski-pass için para ödemeden etrafta gezinebilir. Örneğin ben, Defne henüz kaymadığı için onunla aşağıda kaldım. Pistlerin girişinde onu kızakla çektim. Karla oynadık ve böylece gayet güzel vakit geçirdik. Bir de Defne açık havada bebek arabasında 2 saat uyudu. Grupta kayak yapanları da her iniş sonrası görmüş olduk. Fatih ara ara mola verip bizimle zaman geçirdi. Süper oldu yani :)

Hochfügen Kayak Pistleri

O gün Defne’nin öğrendiği cümleyi buradan paylaşmak istiyorum: Baba skifahren :)

Hochfügen Hatırası: Eren & Defne

Hemen pistlerin dibinde yeme içme yeri olduğu gibi teleferikle çıkıldığında yukarıda da yemek molası için bir dağ evi var.

Hochfügen’de teleferikle yukarı çıkıldığında işte burada bizim gibi mola verebilirsiniz

Hoch Ziller Tal bölgesinde ise ilk önce teleferikle yukarı çıkmak gerekiyor. Pistleri çok güzel. Aynı şekilde yukarıda mola vermek ve bir şeyler yemek yemek için restoran var.

Hochfügen ile Hochzillertal arasında geçiş var. İsterseniz güne Hochfügen’de başlayıp öğleden sonra Hoch Ziller Tal bölgesinde kaymaya devam edebilirsiniz.

Her ikisinde de kayak ve kayak ayakkabısı kiralama mevcut ve fiyatları maliyet kısmında verdim.

Bu bölgede kayak dışında başka ne yapabilirsiniz?

Kayağa ara verip bir gün kar yürüyüşü yapabilirsiniz. Ziller Tal bölgesinde birçok kar yürüyüş yolu mevcut. Biz kaldığımız evin sahibinden bölgeye çok yakın olan Achen Gölü tarafında bir yürüyüş yolu tavsiyesi alınca yönümüzü oraya çevirdik ve Achen Gölü’ne gittik. Achen Gölü Avusturya’nın en büyük gölü ve Ziller Tal bölgesinden yaklaşık 20 dakika uzaklıkta. Eğer göl manzarasının tadını çıkartmak istiyorsanız gölün kıyısında da yürüyebilirsiniz. Ama eğer bizim yürüdüğümüz yolu takip etmek isterseniz o zaman Achen Gölü’ndeki Pertisau tarafına gitmelisiniz. Pertisau’da köy içinde ilerleyip arabayı köyün en sonundaki park alanına park ettik ve oradan yürüyüşe başladık. Hedefimiz Alpen Gasthaus Falzturn yani Falzturn dağ eviydi.

Park yerinden hedefe yaklaşık olarak 50 dakikada ulaşacağımızı gösteren tabelayı gördük. Ama tahmin ettiğimiz gibi çocuklarla ve fotoğraf çekme molalarını da ekleyince o yol bizim için 1,5 saat sürdü.

Yürüyüş yolunun hemen yanındaki yollar da cross country yapmak isteyenler için düzenlenmişti.

Son zamanlarda yaptığımız en iyi kış yürüyüşüydü. Yol yürüyüş için çok güzel bir şekilde açılmış, yürümesi kolay, keyifliydi. Defne yürüyüşün ilk 50 dakikası kızakta uyudu.

O kızakta uyurken onu çekerek ilerledik.

Yolda gelen geçen tabii ki kızakta uyuyan Defne’ye bakmadan geçmedi. Herkesin ilgisini çekti onun böyle derin derin uyuması. Yolda bizi durduran iki kadın bizim kız da böyle uyurken bir sefer biz onu kızaktan düşürmüş yola devam etmişiz demesinler :) Çocuk uyku sırasında ses çıkarmadığı için çocuğun kızaktan düştüğünü fark etmemişler. Fark edip geriye döndüklerinde karların üzerine mışıl mışıl uyuyan çocuğu bulmuşlar. Gülsem mi ağlasam mı bilemedim. Ama tabii ki Defne’yi kızakla çekerken sürekli arkayı kontrol etmem gerektiğini de bu hikayeyi dinledikten sonra çok iyi anladım. Böylece benzer bir deneyim yaşanmasını engellemiş olduk :)

1,5 saat sonra mola yerimiz olan Falzturn dağ evine ulaştık ve burada mola verdik. Çocuklar çorba içti bizse Kaiserschmarn ile beraber kahve keyfi yaptık. Kaiserschmarn denemeden Alpler tatilinden dönmeyin sakın.

Dönüşte sırayla herkes kızağa binip kaydı. Kar topu oynadık ve çok güzel eğlendik. Dönüş yolu da yine benzer şekilde yaklaşık 1,5 saat sürdü. Geldiğimiz yoldan geri döndük.

Bazen de sırtta :)
ama çok mutlu olarak :) o gözden gelen yaşa aldanmayın. Soğuktan :)

Kar yürüyüşü de yapıldı. Peki bu bölgede başka ne yapabilirsiniz?

Kızakla kayabilirsiniz tabii ki. Biz bunun için Gerlosstein’ı tercih ettik. Gerlos Zillertal bölgesinde biraz daha tepeye yakın bir yerde. Gerlosstein’a vardığımızda önce kızakları kiraladık. Bileği kapatan ayakkabı giymekte yarar var yoksa ayakkabının içi karla doluyor. Uygun ayakkabısı olmayanlar için ayakkabı kiralama şansı da var. Sonra teleferiğe binip yukarı dağa çıktık. Önce grubun bir kısmı snowtubing yaptı. Snow tubing ne diye sorarsanız: Snow tubing en basit haliyle büyük lastik botlarla kaymak demek. Bizim grupta isteyenler çocuklar gibi şen ve ara ara korkarak lastik botlarla kayarak bu deneyimi yaşadı. Bota bindikten sonra bir lift aracılığıyla pistin başına çıkılıyor ve sonra liften ayrılıp aşağı doğru kontrolsüz bir hızla kayarak iniliyor. Kontrolsüz bir hız diyorum çünkü lastik bot hızın etkisiyle kendi etrafında da dönmeye başlıyor. Tehlikeli değil ama yaparken kayak kaskı takmakta fayda var bence. Defne’nin bu deneyim için bir iki sene beklemesinde fayda olduğunu düşünerek ben onunla kenardan izledim. İzlemek bile oldukça keyifliydi.

Sonra bizim ekip kızakla kayarak aşağı, teleferiğe bindiğimiz noktaya ulaştı. O gün çok fazla yeni kar olduğu için kızakla çok hızlı kaymak mümkün değildi. Kızakla kayılan yer kayak yapanlardan ayrılmış bir yer. Güvenli bir yol. İstenildiğinde ayakla fren yapıp hızı kontrol altına almak mümkün.

Yani Gerlosstein’a gidip hem Snowtubing yapıp hemde kızak kayabilirsiniz.

İşte bu kızaklarla kayıldı

Karla yapılabilecekleri kafanızda kayakla sınırlandırmayın derim. Alpler bölgesindeki insanlar karla eğlenceli bir şekilde yaşamanın yollarını bulmuşlar ?

Konaklama için tavsiye:

Biz Defne sonrası mutfağı olan evlerde kalmayı tercih ediyoruz. Böylece kahvaltıyı/akşam yemeğini evde kendimiz istediğimiz şekilde hazırlıyoruz. Ayrıca gündüz yanımıza almak için tarhana çorbası pişirebiliyorum. Bizim en büyük avantajımız kendi evimizden arabayla bu bölgeye ulaşabilmemiz. Böylece ben evde güzel bir mutfak hazırlığı yapıyorum ve yanımıza yemek pişirmek için gerekli tüm malzemeleri alıyorum. Mutfaklarda her zaman tava, tencere, tabak, bardak yeterli bir şekilde mevcut oluyor ama yağ olsun tuz olsun bu tarz malzemeler olmuyor. Ben evden yağ, salça, baharat, mevye, sebze, çay gibi tüm gerekli malzemeleri getiriyorum. Hatta bazen yemek pişirip onları tencereyle taşıdığımız bile oldu. Böylece ilk gün eve varır varmaz yemeğimiz hazır oluyor. Yine güzel bir mutfak hazırlığı ile yola koyulduk.

Kaldığımız ev 10 üzerinden 10’du bence. Geniş, temiz, ferah, mutfak malzemeleri yeni ve ev sahibi çok tatlı, yardımsever biriydi. Kaldığımız evin ismi Kreidl ve booking.com adresindeki linkini sizinle paylaşıyorum:

4 gece konaklama için toplam 266 Euro ödedik. Yer olarak da tavsiye ettiğim tüm aktivitelere yakın bir yer. Grubun diğer kısmı Ziller Tal bölgesinde Udern Köyü’nde kaldı. Kaldıkları evin ismi Landhaus Mair. Onlar da kaldıkları eve 4 yetişkin 1 çocuk için toplamda 4 gece için 488 Euro ödediler. Ya da Mayrhofen taraflarında kalabilirsiniz.

Yeme – İçme Tavsiye

Biz yukarıda da belirttiğim gibi Defne ile beraber dışarda yemek yemeği oldukça minimum seviyeye indirdik. Mutfaklı evlerde kalınca yemeğimizi kendimiz hazırlıyorum. Böylece daha sağlıklı beslenmiş oluyoruz.

Bu seyahat sırasında kahvaltıları hep evde yaptık. Bizim köyden 3 litre süt almıştık. Onu da yanımızda götürdük. Sabahları süt içtik. Öğlenleri kayak pistlerindeki restoran/dağ evinde yemek yedik. Kar yürüyüşü yaptığımız gün Falzturn dağ evinde Kaiserschmarn denemiştik.

Son gecemizde dışarıda yemek yemeğe karar verdik. Bunun için de şehir içindeki bir restorana gitmek yerine dağlara doğru arabayla çıkıp güzel, ahşap bir dağ evi bulduk. İçerisi tipik Alplerdeki dağ evi ambiyansını yansıtan ve yemekleri de çok güzel olan bir yerdi burası. Bu bölge için kesinlikle tavsiye ederim. İsmi Goglhof. İnternet adresi: https://www.goglhof.at

Burası aynı zamanda bir çiftlik. Baharda gelirseniz bahçesinde bir sürü hayvan görebilirsiniz. Bahçesinde çocuklar için çok güzel bir oyun parkı var. Ayrıca içeride alt katta çocuklar için çok güzel bir oyun odası var ve o kadar güzel ki bu odayı biz yetişkinler de oyun oynamak için kullandık desem :)

Yemek için ben pfeffersteak tercih ettim. Biber sosunda servis edilen steak oldukça iyiydi. Yanında salata ve garnitür ile servis ettiler.

Aramızdan bölgenin yöresel yemeği Käsespätzle deneyen de oldu ve bizden geçer not aldı.

Çocuklar için çocuk menüsü vardı.

26-30 Ocak 2019 tarihleri arasında yaptığımız Ziller Tal/Avusturya seyahatimizdeki maliyetler ise kısaca şöyleydi:

İstanbul’dan gelen arkadaşlarımız 2 aile (4 yetişkin + 1 çocuk) beraber kaldıkları ev için toplamda 488 Euro ödediler (4 gece 2 aile için toplam). Kaldıkları ev: Landhaus Mair. Biz de kaldığımız ev için 266 Euro ödedik (4 gece toplam). Bizim kaldığımız evin ismi de konaklama kısmında bahsettiğim gibi Kreidl.

Hochfügen Ski Pass için saat 12:00’den sonra yetişkinler 38 Euro ödedi (6 yaşındaki Eren içinse 17,5 Euro). Hochzillertal kayak pistlerinde de fiyatlar bu seviyede. Eğer sabah saatlerinde kayağa başlayacaksanız o zaman fiyat biraz daha artacaktır. Mesela Hochzillertal kayak pistlerinde 2. gün saat 10:30’dan sonra alınan ski-pass için kişi başı 54 Euro ödendi.

Hochfügen’de kayak kirası için günlük 26 euro ödendi. Yetişkinlerin kayak ayakkabısı olduğu için sadece kayak kiralandı. Bu nedenle 26 euro sadece kayak için geçerli.  (6 yaşındaki Eren içise hem kayak hem de kayak ayakkabısı için toplam 13 Euro ödendi)

Hochzillertal kayak pistlerinde ise kayak kiralama için biraz daha az para ödendi diyebilirim. Kiralanan kayağa göre birinci gün 18,70 Euro, 2. Gün ise 22 Euro ödendi.

Son gün yaptığımız aktiviteler ise şöyleydi: Yukarı teleferikle çıkış: 8,60 Euro/kişi başı (6 yaşındaki Eren için 4,30 Euro). Yukarıda yapılan snowtubing ücretsizdi. Teleferiğe binmeden önce aşağıda kızak kiraladık bunun için kızak başına 7 Euro ödedik. Eğer aşağı iniş yine teleferikle yapılacaksa o zaman dönüş için de teleferik bileti alınması gerekiyor.

Kayak pistlerinde yukarıda dağ evlerinde öğle molası yapmak isterseniz de fiyatlar şöyle:

Buğday birası 4,5 Euro
Domates çorbası 5,5 Euro
Pommes 4,5 Euro
Gulaş çorbası 7,8 Euro
Käsespätzle 6,5 Euro

3 aile (6 yetişkin ve 2 çocuk) beraber Goglhof dağ evinde yediğimiz akşam yemeği için toplam 160 Euro ödedik. (Aperatif başlangıç içeceği, şarap, bira, 3 steak, çorba, çocuk menüleri ve Käsespätzle toplamda)

Bunun dışında İstanbul’dan gelen arkadaşlarımız gelirken yanlarında peynir-zeytin ve birçok kahvaltılık malzeme getirmişlerdi. Ayrıca tarhana, erişte tarzı yemeklikler de vardı yanlarında. Biz de gelirken meyve-sebze-süt-yumurta aldık. Bu sayede tüm kahvaltıları evde hazırladık. 1 akşam dışında da akşam yemeklerini evde kendimiz hazırladık. Böylece mutfak masraflarını oldukça düşük seviyede tutmayı başardık.

Avrupa’da kış/kayak tavsiyelerine ihtiyaç duyuyorsanız doğru adrestesiniz…