FAS’ta 1. Durak: Binbir Gece Masalları ’ndan kaçma Marrakeş

24 Nis 2016
Paylaş

Marrekeş’in o ünlü Fnaa Meydanı’nda kalabalığın içine karışmak adeta Binbir Gece Masalları’nı yaşamak gibiydi. Yemek satıcıları, yılan oynatıcıları, köçekler, hikaye anlatıcıları, dilenciler, şarkı söyleyenler, dans edenler… Marrekeş’in o kalabalığında başımızın döndüğünü hem de çok fena döndüğünü söylemem gerek. Böyle bir atmosferi başka hiçbir yerde yaşamadık, yaşayacağımızı da tahmin etmiyorum.

Fnaa Meydanı Marrakeş’in adeta kalbi. Gece gündüz kalabalık. İşte o kalabalıktan bir kaç kare.

Bir de ticaretin döndüğü dar sokaklar var ki keşfetmek için kaybolmak şart diyebilirim.

Bunların dışında eğer ilginiz varsa zamanın medreselerini gezebilirsiniz.Marrakeş’te bir de bahçeler ünlü. Bizi çok cezbetmediği için zaman ayırmadık ama sizin ilginiz varsa çiçek bahçelerini gezebilirsiniz. Ayrıca derilerin temizlendiği, işlendiği tabakhaneler kesinlikle görülmeli bence.

Marrakeş Deri Tabakhaneleri

Biz, Marrekeş’i keşfetmek için sabahın erken saatinde düştük yola. O saatte henüz dükkanlar açılmamıştı. Meydanda çok az insan vardı. Dükkanların sabah hazırlanma telaşına ortak olduk. Tajineler henüz pişmemişti. Nasıl yaptıklarına baktık. Tüm sokakları tek tek gezdik, bol bol fotoğraf çektik. Öğleye doğru sokakların nasıl kalabalıklaştığına şahit olduk. Sabah gözümüzün önünde hazırlanan Tajineler artık pişmişti. Bir porsiyon ondan ısmarladık, yedik güle oynaya. Çay molaları verdik. İnsan kalabalığını seyre daldık. Bir açık hava müzesi gibiydi adeta Marrakeş, keyifliydi, baş döndürücüydü. Ama en çok o dar sokaklarda gezerken o küçücük dükkanlarında el emeği göz nuru işlerini yapan zanaatkarlardı bizi etkileyen. O günden birkaç kare:

Marrakeş için biz 2 gece ve tam 1 gün ayırdık ki sanırım bu şehir için yeterli bir süre. Bir süre sonra kalabalıktan bunalıyor insan.

Marrekeş’te eski şehir Medina’da kaldık. Kaldığımız Riad’ın ismi: Riad Al Wafaa. İki gece için kahvaltı dahil 63 Euro ödedik. Kaldığımız Riad oldukça düzgün, temiz ve düzenliydi. Kahvaltısı Fas’ta yaptıklarımızı göz önünde tutarsak oldukça iyiydi. Tüm Fas seyahatimiz boyunca bol bol taze sıkılmış portakal suyu içtik. Fas’ta portakal ve hurma oldukça bol.

Deri tabakhanelerini gezmek içinse oranın sahibine 30 Dirhem ödedik. Tavsiyem, öncesinde ne kadar istediklerini sorup bunu netleştirmeniz. Aksi takdirde gönlünüzden ne geçerse deyip, sonrasında verdiğiniz parayı beğenmiyorlar.

Marakeş’te yeme içme konusunda tavsiyem Fnaa Meydanı’na gidin ve oradaki tezgahlarda satılanları deneyin. Hem oldukça uygun – örneğin bir kase çorba 3 Dirhem – hem de bir sürü çeşit var. Masaya oturduğunuzda sanki ikramlıkmış gibi masaya salata veya meze tarzı şeyleri sormadan servis ediyorlar. Ancak onlar müesseseden değil, onların da parasını alıyorlar. Bu da aklınızda bulunsun.

Marakeş’te en çok keyif aldığımız yer Cafe Epices oldu. Fnaa Meydanı’ndan daha küçük bir meydan ama oldukça renkli ve hareketli. Cafe Epices’in terasında oturup meydandaki koşuşturmayı seyre dalmak büyük bir zevkti. Burada fiyatlar oldukça uygun. Yemekleri de gayet güzel görünüyordu. Tavsiye ederim.

Epices Cafe'nin karşısından manzara

Epices Cafe'nin terasından

Epices Cafe’nin terasından

Marrakeş hakkında birkaç küçük uyarı: Marrakeş havalimanından kiraladığımız araçla eski şehir Medina’ya gittik. Ancak bir çalışma nedeniyle sokaklar kapalı olduğundan bir başka sokağa girmek zorunda kaldık ve kaybolduk. Sokaklar o kadar dar ve labirent gibi ki navigasyon ve biz adeta çaresizdik. Bir de bisiklet ve motorsiklet kullanan insanların trafik canavarlığını da eklersek tam bir kaos. Marrakeş içinde araba kullanmak gibi bir fikre kapılmayın derim. Ayrıca yaya olarak da çok dikkatli olun. O dar sokaklardan bir anda bir motorsikletli çıkabiliyor. Oldukça tehlikeliler. Bir de kısa bir dipnot: Fas’ta siz yol bulmaya çalışırken motorsikletli Faslılar bunu fırsat bilip size yol göstermek isteyebilir. Sakın ama sakın onlara güvenmeyin.

Marrakeş sonrası 2. Durak Atlas dağları… Bizi takipte kalın…

Off the Road on the Track Marrekeş’i keşfe çıktı.